Linkshttps://www.facebook.com/groups/1230973066922364/

Monday, July 31, 2017

Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ


Βυζαντινολόγος ιστορικός, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1926 και το 1945 ύστερα απο μια υποτροφία που δόθηκε απο το Γαλλικό κράτος σε περίπου 300 έλληνες φοιτητές ανάμεσά τους και η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ βρέθηκε στη Γαλλία.
 Στα 41 της υπήρξε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στο τμήμα ιστορίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης το 1967  και η πρώτη γυναίκα πρυτάνισσα στο ίδιο Πανεπιστήμιο σε όλη του την ιστορία των 700 χρόνων του Πανεπιστημίου.

Εχει τιμηθεί με τον τίτλο Doctuer des Lettres. Διετέλεσε διευθύντρια του Κέντρου Ιστορίας και Πολιτισμού του Βυζαντίου και της Χριστιανικής Αρχαιολογίας. Το 1976 εξελέγη Πρύτανης στο Πανεπιστήμιου της Σορβόννης, εκεί γνώρισε τον σύζυγό της Ζάκ Αρβελέρ και απέκτησε μια κόρη.
Απο πολύ νωρίς εξέφρασε τις πολιτικές της πεποιθήσεις λέγοντας χαρακτηριστικά:
«... εγώ δεν έγινα Αριστερή. Γεννήθηκα αριστερή... Δεν θα μπορούσα να ήμουν κάτι άλλο. Εγώ το '53 όταν πέθανε ο Στάλιν, έκλαψα σαν να έχασα δικό μου άνθρωπο». Συνεχίζοντας προσθέτει: «Κομμουνίστρια - ακριβολογώντας θεωρητικά - δεν ήμουν ποτέ. Το έλεγα μόνο στον Καραμανλή για να τον πειράζω, να τον ερεθίζω. Αριστερή ήμουν πάντα!».

Ενώ διατελεί ακόμη χρέει ως Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNESCO

Απαριθμεί ένα πλούσιο αριθμό απο έργα και διαλέξεις όπου τα περισσότερα αφορούν κυρίως την ιδιότητά της ως Βυζαντινολόγου.




                                                                                     


                                                                                                     Ευαγγελία Ανδρέου.






No comments:

Post a Comment